הסערה בעולם הערבי: השרה הלובית מגיבה לראשונה

שלמה ריזל No Comments on הסערה בעולם הערבי: השרה הלובית מגיבה לראשונה

שרת החוץ של לוב מציגה לראשונה את גרסתה לפגישה עם השר כהן ואומרת כי הפגישה אושרה ע"י ראש ממשלת לוב ותואמה על ידו. האם ראשי האופוזיציה שהאשימו את שר החוץ בנזק דיפלומטי יחזרו בהם?

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שרת החוץ הלובית, נג׳לא אלמנקוש מגיבה לראשונה לסערה סביב פרסום פגישתה עם שר החוץ אלי כהן. לפי הודעתה, הפגישה עם שר החוץ הישראלי הייתה באישורו של ראש ממשלת לוב, לאחר שביקר ברומא בחודש שעבר ותיאם את הביקור. בנוסף, מסרה השרה כי ממשלת איטליה הבטיחה ללוב להפעיל את קו רומא-טריפולי בתחילת החודש הבא בתמורה לפגישה.

ממשרד החוץ נמסר כי שר החוץ ומשרד החוץ מחויבים בהרחבת קשרי החוץ של ישראל. "בניגוד לפרסומים, ההדלפה לגבי הפגישה עם שרת החוץ של לוב לא הגיעה ממשרד החוץ או מלשכת שר החוץ".

כזכור, אתמול פורסם לראשונה כישר החוץ אלי כהן נפגש בשבוע שעבר ברומא עם שרת החוץ של לוב, נג׳לא אלמנקוש, המייצגת את ממשלת ההסכמה בלוב.

בלוב החליטו להשעות ולחקור את שרת החוץ שנועדה עם מקבילה הישראלי אלי כהן והשרה נמלטה הבוקר לטורקיה. הפגישה המדוברת התקיימה ברומא במעונו של שר החוץ האיטלקי וקדמו לה שיחות מקדימות בין האישים. לדברי הלובים: "מה שקרה ברומא היה פגישה לא רשמית ומקרית ולא מתוכננת שלא כללה דיונים או הסכמים".

ביממה האחרונה מאז התפרסמה דבר הפגישה מדינות ערביות מתחו ביקורת חריפה על לוב ואף נערכו הפגנות במדינה נגד הפגישה ולוב כאמור נסוגה מהשיח.

גורמים במשרד החוץ טענו כי הפגישה בין השר אלי כהן למקבילתו הלובית, נג'לה אלמנקוש היתה מתואמת בדרגים הבכירים ביותר ותוכננה להתפרסם. "לממשלת לוב יש אינטרס בקשר עם ישראל".



0 תגובות